woensdag 17 juli 2013

MAANdag!


Zie de maan schijnt door de bomen. Makkers staakt uw wild geraas. 't Heerlijk
avondje is gekomen 't avondje van Sinterklaas...

Nou das nog een peetje vroeg maar
Ik stond zondagavond op het strand en zag de wassende maan aan de hemel staan, zo mooi!
Ik heb iets met de maan, het licht heeft altijd iets magisch..
En volgende week = het volle MAANdag..kijk maar hoe de maan deze week groeit!
 
En heeft de maan, 2ogen een neus en een mond?
Of ken je nog een ander maanliedje van vroeger?

8 opmerkingen:

  1. Ja echt het was iets magisch! Wij zagen de maan van wit naar oranje worden en toen in een half uur tijd verticaal achter de heuvela onder gaan. So strange maar wel erg spannend om te zien...

    Nene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bonjour Nene, jeetjepeetje wat apart! Enne hoeveel wijn had je toen al op hahahahaha

      Verwijderen
  2. Ik zie nooit zoveel van de maan door alle bebouwing hier. Alleen als ik laat op de avond naar huis fiets of in de winter.

    Favoriet is in de maneschijn, dit zing ik dagelijks met de kindjes op de creche!

    Floor84

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O maar dan moet je maan-dag toch echt even op zoek, want dan is het volle maan!

      Verwijderen
  3. Peetje wat ben je mooi uitgelicht!!!!! Geweldig gemaakt!

    Het is dat ik niet zo goed kan zingen, anders verzon ik wel een maanliedje voor je!

    Groetjes Anieka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anieka, wow wat een compliment, dankjewel :)#fijnomtehoren enne
      neuriën mag ook ;)

      Verwijderen
  4. Woww, wat heb je een prachtig licht gemaakt! En wat lief, warm, die maan zo nabij. En wat origineel bedacht allemaal weer Peetje, mijn complimenten!!!

    Ik ken een zonliedje van vroeger:
    Zon, zon, lieve zon
    ik wou dat ik je pakken kon.
    Ik zou je dan heel vriendelijk vragen,
    blijf toch schijnen alle dagen.
    Lieve zon ga nooit meer weg,
    wil je dat beloven zeg?

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Anita, nou van zo'n reactie word ik héél blij!
      Dankjewel en wat een lief zonliedje :)

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie wilt plaatsen.
Ben benieuwd wat je van de blogpost en de illustraties vindt. ✏ dankjewel, liefs Peetje 😃
Thank you for noticing. ✏😊 Peetje